Ceritified
ISO 9001:2015
Ceritified
ISO 14001:2015
Ceritified
BS OHSAS 18001:2007

Предимства на ограничителните системи от стомана пред ограничителните системи от бетон

По възложение на Немската Асоциация на производителите на ограничителни системи за пътища от стомана са извършени серия от тестове с четири класа превозни средства, проведени в ограничителни системи от стомана и  в ограничителни системи от бетон. Целта на тестовете е да се сравни кои системи са в състояние да минимизират щетите при удар на МПС в тях и въздействието на удара върху пътниците.

Тестовете са проведени в Оторизиран център за изпитвания при удар в Германия (краш тест лаборатория) със следните четири класа превозни средства:

  • Лек автомобил седан с приблизително тегло 1500кг със 110км/ч;
  • Малка пътническа кола с приблизително тегло 900кг със 110км/ч;
  • Джип с приблизително тегло 1800кг със 110км/ч;
  • Ван с приблизително тегло 2800кг със 110км/ч;

Професор Улф Цандер от Институт по пътно инженерство към Университета в Зиген коментира резултатите от проведените изпитвания. При сблъсъците в бетоновите огради се вижда ясно как цялото тяло и глава се засилват към вратата на водача, главата се удря и чупи стъклото. Последствията върху пътниците са далеч от резултата, който се търси.

Краш тест лабораторията при изпитванията на ограничителните системи от бетон удостоверява степен на силата на удара ASI: C.

Волкер Гьорген от Немската Асоциация на производителите на ограничителни системи за пътища от стомана споделя, че основната цел е да се постигне степен на силата на удара А за всички ограничителни системи за пътища и че огради със степен на силата на удара С не трябва въобще да се изграждат.

От друга страна при теста със стоманена предпазна ограда ясно се вижда как тя се деформира незабавно в резултат на удара. Всеки сантиметър деформация спомага оградата да поеме от силата на удара и да намали скоростта на превозното средство. При това изпитване, ограничителната система от стомана минава теста със степен на силата на удара ASI: A.

В изпитването са показани допълнителни тестове с Автовлак с приблизително тегло 38000кг, за да се докаже че ограничителната система от стомана е също така в състояние да спре 38-тонната неудържима сила. Предпазните огради от стомана могат да задържат най-тежкото и най-голямото от превозните средства.

Заключение: що се отнася до безопасността на пътниците както и по отношение на материалните щети при сблъсъка, ограничителните системи за пътища от стомана показват явно превъзходство пред ограничителните системи от бетонови елементи. Пътните системи от стомана са едни от най-полезните мерки, които могат да се прилагат за намаляване на травматизма, жертвите и щетите от ПТП по пътищата.

About the author

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите. За повече информация прочетете нашата Политика за поверителност. ОК Прочети още Повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close