По възложение на Немската Асоциация на производителите на ограничителни системи за пътища от стомана са извършени серия от тестове с четири класа превозни средства, проведени в ограничителни системи от стомана и в ограничителни системи от бетон. Целта на тестовете е да се сравни кои системи са в състояние да минимизират щетите при удар на МПС в тях и въздействието на удара върху пътниците.
Тестовете са проведени в Оторизиран център за изпитвания при удар в Германия (краш тест лаборатория) със следните четири класа превозни средства:
- Лек автомобил седан с приблизително тегло 1500кг със 110км/ч;
- Малка пътническа кола с приблизително тегло 900кг със 110км/ч;
- Джип с приблизително тегло 1800кг със 110км/ч;
- Ван с приблизително тегло 2800кг със 110км/ч;
Професор Улф Цандер от Институт по пътно инженерство към Университета в Зиген коментира резултатите от проведените изпитвания. При сблъсъците в бетоновите огради се вижда ясно как цялото тяло и глава се засилват към вратата на водача, главата се удря и чупи стъклото. Последствията върху пътниците са далеч от резултата, който се търси.
Краш тест лабораторията при изпитванията на ограничителните системи от бетон удостоверява степен на силата на удара ASI: C.
Волкер Гьорген от Немската Асоциация на производителите на ограничителни системи за пътища от стомана споделя, че основната цел е да се постигне степен на силата на удара А за всички ограничителни системи за пътища и че огради със степен на силата на удара С не трябва въобще да се изграждат.
От друга страна при теста със стоманена предпазна ограда ясно се вижда как тя се деформира незабавно в резултат на удара. Всеки сантиметър деформация спомага оградата да поеме от силата на удара и да намали скоростта на превозното средство. При това изпитване, ограничителната система от стомана минава теста със степен на силата на удара ASI: A.
В изпитването са показани допълнителни тестове с Автовлак с приблизително тегло 38000кг, за да се докаже че ограничителната система от стомана е също така в състояние да спре 38-тонната неудържима сила. Предпазните огради от стомана могат да задържат най-тежкото и най-голямото от превозните средства.
Заключение: що се отнася до безопасността на пътниците както и по отношение на материалните щети при сблъсъка, ограничителните системи за пътища от стомана показват явно превъзходство пред ограничителните системи от бетонови елементи. Пътните системи от стомана са едни от най-полезните мерки, които могат да се прилагат за намаляване на травматизма, жертвите и щетите от ПТП по пътищата.