Краш тест на елементи за мотоциклетисти

Ето каква е разликата в случай на удар на моторист в ограничителна система с и без допълнителен елемент за мотоциклетисти.

ВИДЕО

 


"ЮПИТЕР 05" ООД - 27 години опит и традиция в производството на ОГРАНИЧИТЕЛНИ СИСТЕМИ (МАНТИНЕЛИ)

- Над 40 типа ОГРАНИЧИТЕЛНИ СИСТЕМИ ЗА ПЪТИЩА





- Над 15 типа ОГРАНИЧИТЕЛНИ СИСТЕМИ ЗА СЪОРЪЖЕНИЯ



- Проектиране и въвеждане на пазара на системи съгласно БДС EN 1317

- Доставка и монтаж на ограничителни системи


20-годишен се заби в мантинела и стълб по пътя от летището към Варна

20-годишно момче с "Пежо" е загубило контрол над автомобила си и се е забило последователно първо в мантинелата, а след това и в стълб по пътя от летището към Варна, съобщиха за Varna24.bg от пресцентъра на полицията. 



Инцидентът е регистриран в 9.30 часа тази сутрин. Автомобилът е с русенска регистрация. Шофьорът и неговият спътник, на същата възраст, са получили контузни наранявания. Били са отведени за преглед в болницата и освободени без сериозни травми. 
Не са ясни причините за катастрофата, предполага се, че младежите са пътували с висока скорост.

източник: varna24.bg


Мантинели - пасивна безопасност на пътя!

Ежедневно се случват катастрофи по пътищата на България.
Неминуемо последствие от тях е най-малко икономическа, а често и социална загуба.
Намаляването на жертвите и загубите в резултат на пътнотранспортните произшествия, може да бъде подпомогнато в голяма степен чрез обезопасяване на крайпътното пространство.




Обезопасяването на неподвижни препятствия край пътя с мантинели, буфери и/или  Енергопоглъщащи елементи -терминали, са част от средствата за предотвратяване и смекчаване последствията на пътнотранспортните произшествия с напускане на пътя.


ТЕРМИНАЛИ - ПТП БЕЗ ТЕЖКИ ПОСЛЕДСТВИЯ

На 16 Май 2017г. на км 85+130 на АМ „Струма“ настъпва ПТП, при което лек автомобил излиза от пътното платно и се удря в елемента за начало на ограничителната система. В резултат от удара терминала е отнел кинетична енергия, и е успял да спре автомобила без тежки последствия за пътуващите в него.

Важно е да отбележим, че терминалът осигурява необходимата безопасност независимо дали удара е челен или страничен.
 

Представете си, че вместо терминал оградата започваше със зануляване. В този случай, колата най-вероятно щеше или да излети или да се преобърне, което неминуемо би довело до по-тежки последствия върху пътниците в автомобила. Такъв случай, може да видите на втората снимка.

Нивото на безопасност на пътната инфраструктура много зависи и от внедряването на нови технологии имащи за цел опазване живота и здравето на участниците в движението. В тази връзка трябва да се оценят като похвални усилията на Агенция „Пътна инфраструктура“ за въвеждането на терминали и буфери срещу удари в оградата.
 


ТРАГЕДИИ ПО ПЪТИЩАТА! ДОКОГА?

През 2016г. по пътищата на България над 9300 души са били ранени в следствие на пътно транспортно произшествие.
 
 

Снимката по-горе онагледяват състоянието на антропоморфните приспособления (манекени), след проведен краш тест  ТВ11, с лек автомобил с обща маса 900кг, при скорост 100км/ч.  Само може да си представим каква би била гледката ако скоростта е по-голяма
 
Смятате ли, че ситуацията е различна след реална катастрофа? Определено, защото там говорим за живи същества. Хора, на който живота неминуемо ще се промени в резултат на претърпяната травма.
 
КАРАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО! НАМАЛЕТЕ СКОРОСТТА! ЖИВОТЪТ Е С ПРЕДИМСТВО!